Regióny Košice

Sprejazdnenie dočasného premostenia Hornádu pri Kysaku je avizované na pondelok

Montáž provizórneho mosta cez rieku Hornád medzi Kysakom a Veľkou Lodinou. Zdroj: TASR / Milan Kapusta

KYSAK / VEĽKÁ LODINA – Sprejazdnenie dočasného mostného provizória nad riekou Hornád medzi obcami Kysak a Veľká Lodina avizuje Košický samosprávny kraj (KSK) na pondelok 18. januára popoludní. Plány môže zmariť nepriazeň počasia a tiež posunutý harmonogram.

 

“Ak dočasné premostenie bude bezpečné a všetky dokončovacie práce budú ukončené, KSK ho (mostné provizórium, pozn. TASR) sprejazdní pre vozidlá,” informovala vedúca komunikačného oddelenia Úradu KSK Anna Terezková s tým, že vozidlá vrátane autobusov, záchranných zložiek a kamiónov s nákladom nie ťažším ako 40 ton budú môcť po dočasnom premostení jazdiť len v jednom jazdnom pruhu obojsmerne s potrebou dať prednosť v jazde protiidúcim vozidlám. Most bude slúžiť aj peším.

Na mostnom provizóriu pracuje kraj v spolupráci so Správou ciest KSK aj počas víkendu. Okrem dokončovacích prác vykonávajú cestári aj hlavnú prehliadku objektu a tiež zaťažovaciu skúšku. “Betonáž nájazdových rámp prebiehala v piatok (15. 1.) do neskorých nočných hodín, ukončená bola v sobotu 16. januára. V nedeľu realizujeme hlavnú prehliadku a zaťažovaciu skúšku dočasného premostenia,” priblížil predseda KSK Rastislav Trnka s tým, že betonážne práce skomplikovali poveternostné podmienky, keďže teplota vzduchu sa počas celého víkendu drží pod bodom mrazu. Museli ich preto realizovať s pomocou vykurovania v provizórnom stane. Ako dodal, cestári sa snažia stihnúť do pondelka všetky práce, aj keď čas, ktorý si na ne vyčlenili, sa im pre oneskorenie odovzdania stavby dodávateľom skrátil o dva dni.

Kraj aktuálne pripravuje projektovú dokumentáciu na výstavbu nového mosta. “Zhotoviteľ by mal s výstavbou nových nosníkov začať v prvej polovici tohto roka,” doplnila Terezková s tým, že výsledky diagnostiky spodnej stavby pôvodného mosta, ktorú realizuje Stavebná fakulta Žilinskej univerzity, bude kraj poznať v najbližších dňoch. Zrealizovať sa má aj inžiniersko-geologický prieskum, podľa ktorého bude známe technické riešenie rekonštrukcie medziľahlej podpery.