
SLOVENSKO – Športový svet zasiahla smutná správa. Vo veku 59 rokov zomrel bývalý cyklokrosový reprezentant Československa Peter Hric, ktorý bol zároveň prvým cyklistom, ktorý reprezentoval samostatné Slovensko. Pýšil sa aj titulom jediného Slováka, ktorý zvíťazil v pretekoch Svetového pohára v horskej cyklistike.
V piatok (14.3.) popoludní zverejnil Slovenský zväz cyklistiky smutnú správu. „S hlbokým zármutkom oznamujeme, že nás opustil Peter Hric. Slovenská cyklistika prišla o výnimočnú osobnosť. Peter Hric bol skvelý cyklokrosový reprezentant Československa a prvý cyklista, ktorý reprezentoval samostatné Slovensko. Zároveň je dodnes jediným Slovákom, ktorému sa podarilo zvíťaziť v pretekoch Svetového pohára v horskej cyklistike. S úctou si spomíname na jeho športové úspechy aj odkaz, ktorý zanechal pre slovenskú cyklistiku,“ oznámil zväz.

Peter Hric pochádzal zo Spišskej Novej Vsi. Narodil sa v roku 1965. Venoval sa cyklokrosu, horskej a aj cestnej cyklistike. S cyklokrosom začínal ako 14-ročný. Už v roku 1983 získal na juniorských majstrovstvách sveta v cyklokrose bronzovú medailu. Na svetovom šampionáte vo francúzskom Point Chaeau bol v roku 1989 blízko k medaile, keď obsadil štvrté miesto. Vo Svetovom pohári v cyklokrose (vtedy preteky Superprestige) dokázal zvíťaziť trikrát.
V horskej cyklistike sa mu ako jedinému Slovákovi doteraz podarilo v roku 1991 vyhrať preteky Svetového pohára v holandskom Groesbeeku. Na horskom bicykli v disciplíne cross country získal v roku 1993 bronz na majstrovstvách Európy, na svetovom šampionáte skončil piaty.
Darilo sa mu aj v cestnej cyklistike. Už vo veku 18 rokov zvíťazil v cestnej cyklistike v etape na Giro Umbria. V pretekoch Okolo Slovenska v roku 1985 skončil štvrtý.
Krátko po rozdelení Československa v roku 1993 štartoval na majstrovstvách sveta v Taliansku ako vôbec prvý reprezentant samostatného Slovenska. Štartoval aj na olympijských hrách 1996 v Atlante, kde mala horská cyklistika olympijskú premiéru. Keďže už v prvom kole pretekov dostal defekt a pri oprave stratil veľa času, skončil na 30. mieste.
Od deväťdesiatych rokov žil v Luxembursku. Po skončení kariéry pracoval ako dizajnér a vývojár najmä pre automobilový priemysel.